خانه / تکنولوژی / یک سوم از کل برنامه‌های مخرب موبایل توسط ۱۰ شرکت روس تولید می‌شوند

یک سوم از کل برنامه‌های مخرب موبایل توسط ۱۰ شرکت روس تولید می‌شوند

درست مشابه برخی شرکت‌ها که سهم‌شان در بازار از سایرین بیشتر است، برخی هکرها هم مسئول مقادیر بی‌تناسب هک کردن هستند. ما به سرعت در حال ورود به دوره‌ای هستیم که در آن تلفن‌های هوشمند جای کامپیوتر را می‌گیرند و به پرطرفدارترین وسیله برای گشت‌و‌گذار در وب تبدیل می‌شوند.

tabletfraud.jpg

هم راستا با افزایش استفاده از موبایل، اشتیاق به یافتن راه‌های جدید برای سوءاستفاده از این کاربران در عده‌ای از هکرها به‌وجود آمده است. همانطور که اشاره شد، مانند برخی شرکت‌ها که سهم‌شان از بازار فروش یا هر بخش دیگری بیشتر از سایر رقبا است، بعضی هکرها هم همین وضعیت را دارند.

شرکت امنیتی Lookout Mobile هفته جاری در مصاحبه‌ای گفت که ۳۰ درصد از کل نرم‌افزارهای مخرب موبایل توسط یک سری شرکت روسی تولید می‌شوند. این شرکت توانست منبع این اپلیکیشن‌های مخرب موبایل را که به صورت ویژه بازار اندروید را نشانه گرفته بودند بیابد؛ ۱۰ شرکتی که در روسیه قرار دارند.

به گزارش TechWeekEurope این تشکیلات به عنوان طراحان نرم‌افزار‌‌های مخرب منتخب برای فروشندگان شناخته‌شده عمل می‌کردند، اپلیکیشن‌های مخربی را روی صفحات جعلی گوگل‌پلی می‌ساختند و بعد با راه‌انداختن کمپین‌های عظیم در توییتر، افراد را به دانلود این اپلیکیشن‌ها تشویق می‌کردند.

اصلی‌ترین هدف حمله این هکرها تقلب در عوارض و صورتحساب‌ها است. ادعا می‌کنند که تقلب در عوارض ۹۱ درصد از نرم‌افزارهای مخرب موبایل را شامل می‌شود. به محض اینکه یک قربانی از همه جا بی خبر اپلیکیشن معیوب را دانلود کند ویروسی شروع به ارسال مرتب پیامک به حساب هکر کرده و اخطارها (نوتیفیکیشن‌ها) به کاربر را مسدود می‌کند. پس از تایید پیامک توسط ویروس، قربانی مستقیما روی  تلفنش صورتحساب‌‌های جعلی دریافت می‌کند و سپس این روند تکرار می‌شود.

روسیه هموراه پناهگاه مشهوری برای هکرها بوده است و گزارش سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۳ میلادی Akamai’s State of the Internet می‌گوید سرورهای روسیه ۲.۴ درصد از کل ترافیک اپلیکیشن‌های مخرب را به دوش می‌کشند. اما گزارش Lookout حاکی از این است که هکرها روی سرمایه‌گذاری بر اپلیکیشن‌های مخرب موبایل تمرکز کرده‌ و برای رسیدن به پول بیشتر بر موج کاربران تلفن‌های هوشمند سوار شده‌اند.

Lookout Security از افشای نام شرکت‌های سهیم در تولید نرم‌افزارهای مخرب امتناع ورزیده و تنها به عنوان کردن نام کشورشان بسنده کرده و گفت: “ما نمی‌توانیم نظری درباره تحقیقات جاری که با قدرت قانونی صورت می‌گیرند بدهیم اما انگیزه کافی برای متوقف ساختن هکرها داریم.”

دیدگاهتان را ثبت کنید