خانه / تکنولوژی / چگونه یک لپ‌تاپ دانشجویی بخریم؟

چگونه یک لپ‌تاپ دانشجویی بخریم؟

تا بازگشایی دانشگاه‌ها چیزی نمانده است و شما برای ساعات طولانی مطالعه دروس به یک لپ‌تاپ قابل‌اطمینان و احتمالا مقدار زیادی قهوه نیاز دارید! چه بار اولتان باشد لپ‌تاپ می‌خرید چه بخواهید از شر لپ‌تاپ قدیمی‌تان خلاص شوید، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم نیازهای اساسی‌تان را از موارد دلخواهتان جدا کنید و بتوانید بیشترین استفاده را از هزینه‌ای که کرده‌اید ببرید.

Apple_MacBook_Air_11-inch_35781454_05_610x436.jpg

آنچه نیاز دارید

مدت زمان مصرف باتری بالا

مهم نیست تا چه اندازه برنامه کلاسی‌تان را با دقت می‌چینید. روزهایی خواهند بود که از صبح تا شب در محوطه دانشگاه بمانید و بی‌وقفه از لپ‌تاپتان استفاده کنید و این می‌تواند برای عمر باتری خطرناک باشد. مدل‌هایی که مجهز به نسل چهارم پردازنده‌های Core شرکت اینتل هستند کمی گران‌تر‌‌ند اما وقتی صحبت از مصرف باتری می‌شود این مدل‌ها بسیار کم مصرف‌تر از سایر مدل‌ها ظاهر می‌شوند. این پردازنده‌ها را می‌توانید از روی شماره قطعه سری ۴۰۰۰شان بشناسید، مثل Core i3-44010U.

وزن کم، نیمرخ باریک

1252503_1160-100024357-large.jpg

تمام روز کلی کتاب و وسیله را این‌سو و آن‌سو کشیدن مثل دوی استقامتی است که فقط بدنتان را دردناک و کبود می‌کند. یک لپ‌تاپ سبک و باریک (که داخل هر کیف شلوغی جا بگیرد)، موجب رفع خستگی خواهد بود. تبلت‌هایی که کیبرد کامل دارند و لپ‌تاپ‌های ترکیبی که بهترین قابلیت‌های نوت‌بوک‌ها و تبلت‌ها را با هم تلفیق کرده‌اند گزینه‌های پرطرفداری به جای لپ‌تاپ‌های معمولی هستند.

کیبرد راحت

چه در حال تایپ یک مقاله باشید، چه پیام‌‌ بنویسید، چه بتوانید در شبکه‌های اجتماعی گشت بزنید یا به سادگی وب‌گردی ‌کنید، خوشحالی‌تان با کیبردتان در ارتباط است. کیبرد باید به حد کافی بزرگ باشد تا دستتان اذیت نشود، نور پشت کلیدهای کیبرد برای دیدن آن‌ها در اتاق‌های تاریک کنفرانس ضروری است، به علاوه این کیبرد باید انقدر مقاوم باشد که تا تعطیلات بعدی دوام بیاورد.

صفحه نمایش بزرگ برای چند عملکرد

هیچ چیز بدتر از انجام چند کار روی یک صفحه نمایش کوچک نیست. پژوهش و نوشتن مقاله همزمان با گوش کردن به موسیقی و چت کردن در فیس‌بوک، صفحه نمایش‌تان را خیلی شلوغ خواهد کرد. یک صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی یا بزرگ‌تر فضای کار راحتی را برایتان به ارمغان آورده و اجازه می‌دهد حواستان به همه چیز باشد. البته به یاد داشته باشید که بزرگ شدن نمایشگر به معنی سنگین‌تر شدن وزن لپ‌تاپ‌تان هم خواهد بود.

گارانتی

معمولا “گارانتی‌های بلند‌مدت” نقشه‌ای است که از سوی فروشندگان برای گرفتن مقدار پول بیشتر از شما کشیده می‌شود ولی موقع خریدن لپ‌تاپ برای دانشگاه هزینه برای چنین برنامه‌هایی ارزشش را دارد. لپ‌تاپ قرار نیست خیلی شیک و راحت داخل کیف دستی این‌طرف و آن‌طرف برده شود. لپ‌تاپتان را داخل کوله‌پشتی می‌گذارید، از داخل اتومبیل به روی نیمکت و حتی روی زمین می‌افتد و مدام در دستتان است. اما حواستان باشد که گارانتی را کاملا با دقت بخوانید تا متوجه شوید شامل چه مواردی بوده و چه مواردی را پوشش نمی‌دهد.

نرم‌افزار امنیتی

avast-100049293-large.jpg

دو نوع نرم‌افزار امنیتی وجود دارد. برنامه‌هایی مثل آنتی‌ویروس نورتون و امنیت اینترنت مک‌آفی کامپیوترتان و اطلاعات ذخیره شده روی آن را در مقابل ویروس‌ها، نرم‌افزارهای مخرب و سایر مسائل ناخوشایندی که با آن‌ها مواجه می‌شوید حفاظت می‌کنند. خوشبختانه برخی از بهترین گزینه‌ها مثل آنتی‌ویروس رایگان Avast و Microsoft Security Essentials رایگان هستند.

نوع دیگر نرم‌افزارهای امنیتی کامپیوترتان را در مقابل گم یا دزدیده شدن محافظت می‌کنند. برنامه‌های مثل GadgetTrak،Hidden و LoJack می‌توانند به پیدا شدن لپ‌تاپ گمشده‌تان کمک کنند. برای این‌که ترم‌تان به پایانی وحشتناک منتهی نشود هر دو نوع برنامه را روی دستگاهتان نصب کنید.

آنچه نیاز ندارید

پردازنده چهار‌هسته‌ای

قدرت بیشتر عالی است و داشتن پردازنده‌ای با هسته‌های بیشتر معمولا بهتر است. اما اغلب دانشجویان به کامپیوترهای خیلی پرقدرت نیاز ندارند. هسته‌های اضافه معمولا برای کارهای سنگین محاسباتی، مثل تبدیل فایل‌‌های صوتی و ویدئویی یا ویرایش دیجیتال تصاویر و ویدئو‌ها به کار می‌آیند. اگر فقط مقاله می‌نویسید و وب‌گردی می‌کنید یک پردازنده دو هسته‌ای تنها چیزی است که به واقع نیاز دارید، و در ضمن با باتری هم مهربان‌تر است.

پردازنده گرافیکی مجزا

اگر دنبال بازی‌های با گرافیک بالا هستید روی خرید یک کامپیوتر رومیزی هزینه کنید و یا در کنار لپ‌تاپتان یک کنسول بازی هم بخرید. یک لپ‌تاپ مخصوصِ بازی سنگین با کارت گرافیک مجزا که باتری لپ‌تاپ را می‌بلعد به نمره گرفتنتان کمکی نمی‌کند. دستگاه اصلی شما باید یک لپ‌تاپ سبک، کم‌مصرف و باریک باشد.

هاردهای حالت SSD

ssd-brands-100046196-large.jpg

این هاردها سریع و بی‌صدا بوده و این روزها روی جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌ها یافت می‌شوند. از آنجاییکه هاردهای SSD قطعه متحرک ندارند، احتمال از دست دادن اطلاعات از آن‌‌ها موقع افتادن لپ‌تاپتان بسیار کم است. اما SSDها دو اشکال چشمگیر دارند: گنجایش کم و قیمت بالا. درحالی‌که حتی لپ‌تاپ‌های گران‌‌قیمت هم به هاردهای مکانیکی با ظرفیت ۷۵۰ گیگابایت و بالاتر خود می‌بالند SSD در نوت‌بوک‌های ارزان‌تر عموما تنها ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره سازی ارائه می‌کند.

صفحه نمایش لمسی

ویندز ۸ برای لمس‌ کردن ساخته شده، اما یک صفحه نمایش لمسی عنصری لوکس است که یک دانشجو می‌تواند براحتی بدون آن زندگی کند. شما می‌توانید هر دستوری را در ویندوز ۸ با تاچ‌پد و کیبرد اجرا کنید و بنابراین هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای هزینه بیشتر برای خرید صفحه‌نمایش لمسی ندارید. روی‌‌‌ اجزای مهم‌تر مثل پردازنده، حافظه و میزان فضای ذخیره‌سازی تمرکز کنید. بگذارید صفحه نمایش لمسی روی گوشی و تبلتتان باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید