خانه / سینما / نجواها و تصاویر و حاشیه ها/ یک مرور سریع بر حاشیه‌های گلدن گلوب / تصویر / پوشش مراسم گلدن گلوب در "کافه سینما"-۱۰

نجواها و تصاویر و حاشیه ها/ یک مرور سریع بر حاشیه‌های گلدن گلوب / تصویر / پوشش مراسم گلدن گلوب در "کافه سینما"-۱۰

کافه سینما- مراسم گلدن گلوب بدون غافلگیری خاصی به پایان رسید. اما حاشیه ها، اشتباهات و گله ها هنوز باقی است. به گزارش کافه سینما در این گزارش نگاه کلی به اتفاقات و واکنش نویسندگان مجلات معتبر داریم.

 5

– شبکه ی «ایی» که پخش کننده ی زنده مراسم گلدن گلوب بود مجبور به عذر خواهی از مایکل جی.فاکس شد. در زمان پوشش تصویری از فرش قرمز مراسم، به عنوان یکی از نکات بامزه ی مراسم زیر تصاویر از بیماری پارکینسن اقای جی .فاکس نام برده شد .به گزارش ورایتی شبکه ی ایی از ستاره ی بازگشت به آینده به خاطر «نوشته ی غیر منطقی روی تصاویر»  معذرت خواست. مایکل جی.فاکس نامزد جایزه بهترین بازیگر در رشته ی مجموعه ها ی کوتاه تلویزیونی  بود.

4

– امسال بریتانیایی ها سهم نسبتا زیادی در میان نامزدها داشتند.جودی دنچ،کیت وینسلت،اما تامپسن،کریستین بیل،چیوتل اجیوفور،هلنا بونهم کارتر،همه برای بردن جایزه گلدن گلوب در هتل بورلی هیلز حضور داشتند. اما در پایان یک بریتانیایی جایزه برد که کم تر کسی پیش بینی می کرد: ژاکلین بیسه.

– کلاهبرداری امریکایی ساخته دیوید ا.راسل چند جایزه مهم برد از جمله بهترین فیلم کمدی یا موزیکال و جوایزی برای جنیفر لارنس و ایمی آدامز.

– ۱۲ سال بردگی ساخته استیو مکوئین جایزه بهترین فیلم درام را برد اما شب چندان موفقی برای این فیلم نبود. ۱۲ سال بردگی چطور نتوانست جایزه بهترین فیلمنامه را دست کم از آن خود کند؟ به هر صورت حدود نود نفر یا بیشتر از اعضای سازمان مطبوعات خارجی این رای ها را صادر کرده اند.

– صنعت سینمای بریتانیا می تواند در افتخار جایزه ی آلفونسو کوارون خود را شریک بداند چرا که فیلم در استودیوهای شپرتن و پاین وود فیلمبرداری شده است.

2

– یکی از اوج های مراسم حضور فیلومنا(فیلم فیلومنا براساس زندگی اوست) روی صحنه بود و اما تامپسنی که پابرهنه و با کفش های در یک دست وگیلاسی  در دست دیگر روی سن آمد.

– معمولا دست اندرکاران هالیوود مراسم گلدن گلوب را بامزه ترین تمام مراسم ها می دانند. به این بامزگی مشکلات صفحه نمایشگر متن های تایپ شده(Teleprompter) و فرش قرمز خیس را بیافزایید.

-نویسنده ورایتی اعتقاد دارد اهدای جایزه بهترین فیلم درام به  ۱۲ سال بردگی غافلگیر کننده بود. چون موضوع فیلم چندان برای سازمان مطبوعات خارجی جذابیت ندارد و تمی کاملا امریکایی دارد و علی رغم ستایش منتقدان فاقد قدرت ستارگان است. فیلم هایی که در مراسم دیشب نادیده گرفته شدند عبارتند از کاپیتان فیلیپس، درون دیوین لوئیس، شتاب، نبراسکا و فیلومنا. تکلیف این فیلم ها برای نامزدی اسکار چندان روشن نیست. البته میان نویسندگان /اعضای زیر 100 نفر سازمان مطبوعات خارجی و اعضای آکادمی اسکار تفاوت وجود دارد .اعضای اکادمی علوم و هنر سینمایی  چند هزار نفر هستند .

6

– جایزه متیو مکاناهی ابدا غافلگیرکننده نبود ونشان از علاقه اعضای این سازمان  به ستارگان جریان روز هالیوود در کنار رابرت ردفورد و تام هنکس داشت.

– واکنش های متفاوت به آگوست: اوسیج کانتی شاید دلیل دست خالی ترک کردن مراسم برای مریل استریپ شد. اهدای جایزه به ایمی آدامز برای عده ای غافلگیز کننده بود. همینطور جایزه جنیفر لارنس عده ای راشگفت زده کرد چون بازی لوپیتا نیونگو در 12 سال برذگی درخشان بود.

– احتمالا خیلی ها ترانه ی Let it Go از انیمیشن یخ زده را برنده می دانستند به هرصورت نویسندگان عضو این سازمان دوست داشتند «بونو» را روی سن ببینند.

– اهدای جایزه به کیت بلانشت برای جاسمین غمگین هیچ کس را غافلگیر نکرد ولی فیلومنای واقعی در مراسم حضور داشت تا به نیابت از جوذی دنچ به روی سن بیایید و جایزه را بگیرد.جودی دنچ به دلیل فیلمبرداری در مراسم حضور نداشت.

– بدترین سخنرانی های مراسم را ژاکلین بیسه و آلکس ایبرت اجرا کردند. اجرای ایمی پوهلر و تینا فی پرشور بامزه بود و تقریبا همه از اجرای این دو رضایت داشتند.

کافه سینما

دیدگاهتان را ثبت کنید