خانه / تکنولوژی / ماریسا مایر با استخدام ۵۰ دانشمند، آزمایشگاه یاهو را بازسازی می‌کند

ماریسا مایر با استخدام ۵۰ دانشمند، آزمایشگاه یاهو را بازسازی می‌کند

شرکت یاهوی مریسا مایر به واحد تحقیقاتش، که در زمان مدیران پیش از او کوچک شده بود توان جدید می‌بخشد و شرط می‌بندد که فناوری‌های نوظهور را از داده‌های بزرگ به هوش مصنوعی تبدیل کند. مایر هفته گذشته در مصاحبه‌ای با شرکتش در Sunnyvale گفت آزمایشگاه‌های یاهو در سال ۲۰۱۳ میلادی ۳۰ پژوهشگر با مدرک دکتری استخدام کرده و قصد دارد تا آخر سال جاری ۲۰ نفر دیگر به این تعداد بیافزاید. این گروه توسط دانشمند ارشد Ron Brachman، یکی از پژوهشگران پیشین در آژانس ایالات متحده که به اختراع اینترنت کمک کرد، هدایت می‌شود.

Meyer-PhD.jpg

علاوه بر تلاش برای احیای یاهو با خرید شرکت‌ها و سرویس‌های دیگر و تمرکز روی تولید موبایل، پس از ۴ سال متمادی کاهش سرمایه‌گذاری روی تحقیق و توسعه مایر دارد روی پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کند. آزمایشگاه‌های یاهو در سال ۲۰۰۵ به عنوان محلی برای پژوهش‌هایی با سبک آکادمیک و آزمایش‌های متهورانه تاسیس شد. طی دوره کوتاه مدیریت مدیرعامل پیشین یاهو اسکات تامپسون فعالیت این آزمایشگاه‌ها دچار وقفه شد و همین منجر به جدایی موسس و راهنمای گروه Prabhakar Raghavan و رفتنش به شرکت رقیب یعنی گوگل شد.

مایر می‌گوید: “آزمایشگاه هنوز سرجایش است، اندازه‌اش کوچک شده بود. شرکت دارد برای بازگرداندن آن، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی می‌کند.”

فرصت‌های شغلی فهرست‌ شده روی وب‌سایت یاهو شامل دانشمند پژوهشگر متخصص در حوزه موبایل، دانشمند ارشد متخصص در شخصی‌سازی و دانشمند پژوهشگر متخصص در قیمت‌گذاری و بازار است.

Brachman که در سال ۲۰۰۵ با پیوستنش به یاهو موجب ساخته شدن گروه تحقیق شد، پیش از آن سه سال در آژانس پروژه‌های پیشرفته دفاعی ایالات متحده فعالیت کرده و در سال ۱۹۶۰ به ساخت اینترنت کمک کرده است. وی پیش از آن هدایت تحقیقات مربوط به هوش مصنوعی را در آزمایشگاه‌های AT&T بر عهده داشته است.

تشخیص تقلب

بخشی از تمرکز آزمایشگاه‌های یاهو روی حوزه موبایل، شخصی‌سازی محتوا و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌ها است. پروژه‌های اخیر شامل یک موتور جستجو است که دیدگاه‌های سیاسی افراد را بر اساس پست‌هایشان در توییتر تجزیه و تحلیل می‌کند.

یاهو سال گذشته ۸۸۵.۸۲ میلیون دلار برای توسعه محصولات هزینه کرد، که شامل تحقیق و توسعه بود و از سال ۲۰۰۸ نزدیک به ۲۸ درصد کاهش داشت. در مقام درصد فروش یاهو سال قبل ۱۸ درصد روی توسعه محصولات سرمایه‌گذاری کرد. این درصد از سرمایه‌گذاری ۱۴ درصدی گوگل روی فاز تحقیق و توسعه بیشتر و از سرمایه گذاری ۲۷ درصدی فیس‌بوک کمتر بوده است.

جستجوی استعداد

افزایش استخدام این شرکت بازتاب تلاش گسترده مایر در یافتن استعدادهای سیلیکون‌ولی است. وی بیش از ۱.۲ میلیارد دلار صرف خرید یک استارت‌آپ کرده است که موسسین آن David Karp و Nick D’Aloisio بوده‌اند؛ نوجوانانی که اپلیکیشن خبرخوانی Summly را ساخته‌اند. دو تن از کارشناسان پیشین یاهو Jeff Bonforte و Amit Kumar پس از اینکه مایر استارت‌آپ‌هایشان به ترتیب با نام‌های Xobni Corp و Plran Inc را خرید، ماه گذشته مجددا به یاهو پیوستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید