خانه / سینما / فهرست تازه و جالب: فيلم‌هاي برتر سال ۲۰۱۳ از ديدگاه رسانه‌ی شيفتگان علم و تكنولوژي + توضیحات / "وایرد" را در "کافه سینما" دنبال کنید

فهرست تازه و جالب: فيلم‌هاي برتر سال ۲۰۱۳ از ديدگاه رسانه‌ی شيفتگان علم و تكنولوژي + توضیحات / "وایرد" را در "کافه سینما" دنبال کنید

کافه سینما-آرش خیروی: «وایرد» ماهنامه‌ای امریکایی و تمام رنگی است که هم به صورت چاپ و هم به صورت آن لاین منتشر می‌شود. این مجله و گردانندگانش به خصوص «كوين كلي» و «استيوارت برند» بنيانگذاران آن، با جهت گيري‌هاي منحصر به فرد خود،  سعی دارند تا تاثیر ورود تکنولوژی را در جنبه‌های زندگی انشان اعم از فرهنگ، هنر، اقتصاد و سیاست در زندگي مدرن  نشان دهند.

wire-movies-0

به گزارش کافه سینما، «وایرد» هم مانندبسياري از نشريات ديگر، با زاویه دید و نگاه منحصر به فرد خود، برترین‌ فیلم‌های سال ۲۰۱۳ را در لیستی جای داده که دیدن آن‌ها  جالب و جذاب است.


wire-movies-11

درون لوین دیویسInside Llewyn Davis
برادران«کوئن» متخصص در شکل دهی به ضد قهرمان‌ها هستند که به نظر می‌رسد در «لوین دیویس» بیش از قهرمانی، واژه ضدیت پررنگ است. یکی از بهترین‌های «کوئن» ‌هاست که طنزی سیاه و پیچش داستانی فراوانی دارد. هرکس که «لوین دیویس» را ببیند، هرگز نمی‌خواهد با او دوست شود. اما از ورود به دنیایش لذت خواهد برد.

wire-movies-1

باشگاه خريداران دالاس Dallas Buyers Club
فیلم درباره مردمی است که خارج از سیستم معمول، سعی در با هم بودن و زنده ماندن دارند و موفق می‌شود به خوبی این داستان را تعریف کند. اما ورای این داستان، سیستم بهداشتی و سلامتی ایالات متحده را می‌‍بینیم که در کنار شرکت‌ها و دولت که این سیستم را کنترل می‌کنند، گاهی اوقات بیش از خود مردم نگران تهدید‌های احتمالی هستند.

wire-movies-9

بازی‌های عطش: اشتعال The Hunger Games: Catching Fire
این فیلم پر از عناصری است که یک فیلم را جذاب و تاثیرگذار می‌کند. جایگاه آن در میان دنباله‌های بر‌تر تاریخ سینما خواهد بود و به خوبی استحقاق چنین چیزی را دارد.

wire-movies-8

ماهی سیاه Blackfish
مستندی از «گابریلا کوپرثویت» که در جشنواره فیلم «ساندنس» پیش از این به نمایش در آمد. فیلم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما به هیچ عنوان لحن آن موعظه گر نیست. شاید باید آن را بهترین مستندی دانست که درباره نهنگ‌ها ساخته شده است.

wire-movies-7

گرانش Gravity
با وجود دستاورد‌های تکنیکی فراوان، اما گاف‌های علمی که در این فیلم وجود دارد، مانع از به صدر رسیدن آن در این لیست می‌شود. علی‌رغم تعداد کم بازیگران و دیالوگ، به هیچ وجه فیلم خسته کننده‌ای نیست و به شکل حیرت انگیزی جذاب هم هست. اما مشکل بزرگش این است که دل تلن نمی‌خواهد بار‌ها و بار‌ها آن را دوباره ببینید.

wire-movies-10

کلاهبرداری آمریکایی American Hustle
فیلمی درباره دروغ‌هایی ;i درباره چیزی که هستیم و آن‌ چه خواهیم شد به هم می‌گوییم. به‌‌ همان میزان که مفرح است قلب تان را به درد می‌آورد. آیا نشانه‌ای است بر رویای پوچ آمریکایی؟

wire-movies-6

کری Carrie
این بازسازی از اولین اثر داستانی «استیفن کینگ» پس از اکران با نقد‌ها و نظرات متفاوتی مواجه شد. منتقدین و تماشاگران یا آن‌ را دوست داشتند یا از ان متنفر بودند. اما اینکه ۵۰ درصد کل نقد‌های منفی و مثبت از آن یک فیلم باشد، نشانه خوبی است.

wire-movies-4

پایان دنیا The World ‘s  End
یکی از تلخ‌ترین پایان بندی‌های سال‌های اخیر. «سایمون پگ» در آخرین فیلم از سه‌گانه‌اش، موفق شده دوباره هوش و استعداد خود را به نمایش بگذارد.

wire-movies-5

۱۲ سال يك برده  12 Years a Slave

اگر پیش از دیدن فیلم نقد‌های مربوط به آن را نخوانید، در بسیاری از صحنه‌ها تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. اما باید اذعان کرد که بدون فیلم‌برداری خوب و بازی‌های فوق‌العاده، فیلم «استیو مک‌کویین» جایگاهی در بین برترین‌های سال نداشت.

wire-movies-2

ثور: دنیای تاریک Thor: The Dark World
از میان تمام «انتقام جویان» تنها چند قهرمان هستند که فیلم‌های خودشان را دارند. اما «ثور» همیشه یکی از بهترین‌ها بوده است. «کریس همسورث» یک اسطوره فانتزی عالی است که در دنیایی که «الن تیلور» کارگردان فیلم خلق می‌کند، بسیار خوب و مناسب جای می‌گیرد. بله… «ثور» فیلمی به شدت مفرح و سرگرم کننده است.

wire-movies-3

حاشیه اقیانوس آرام Pacific Rim
فیلم «گیلرمو دل تورو» مانند تنفس هوایی پاک و تازه است. هوای تازه‌ای که از نبر «روبات‌ها» با «کایجو»‌ها می‌آید. اگرچه در شخصیت سازی و داستان، فيلم ضعف‌هايي دارد، اما کماکان کامل‌ترین فیلم امسال است. تصاویر عالی و مبارزات فوق‌العاده و عظمت موجود در فیلم، چیزی است که برای ساخت یک فانتزی بی‌نظیر لازم است.

كافه سينما

دیدگاهتان را ثبت کنید