خانه / تکنولوژی / درخواست‌های دولتی از فیسبوک برای افشای اطلاعات کاربران

درخواست‌های دولتی از فیسبوک برای افشای اطلاعات کاربران

برای نخستین بار،‌ فیسبوک گزارشی را در مورد درخواست‌های دولتی از مدیرانش برای ارائه اطلاعات کاربران منتشر کرده است. در این گزارش لیستی از تمام دولت‌هایی که چنین درخواستی را به فیسبوک ارائه داده‌اند منتشر شده است. این لیست و انتشار آن برای بسیاری از کاربران شگفت‌آور بوده است.

159539682.jpg.CROP.rectangle3-large.jpg

در صدر دولت‌هایی که چنین درخواستی داشته‌اند، ‌دولت ایالات متحده قرار دارد. به گزارش فیسبوک،‌ دولت آمریکا ۱۱ تا ۱۲ هزار درخواست برای ارائه اطلاعات کاربران به فیسبوک داده است که در آن اطلاعات بیش از ۲۰ هزار حساب مختلف درخواست شده است. همچنین دولت هند بیش از ۳ هزار درخواست را برای کسب اطلاعات ۴۱۴۴ حساب مختلف ارائه داده است. دولت‌های فرانسه،‌ آلمان، ایتالیا و بریتانیا دیگر دولت‌هایی هستند که بیش از هزار درخواست به فیسبوک فرستاده‌اند. در این گزارش درخواستی از سوی دولت ایران ثبت نشده است. ترکیه،‌ مصر، اسرائیل و قطر ‌دولت‌های منطقه خاورمیانه هستند که درخواست‌های مشابهی را داشته‌اند.

همچنین در این گزارش،‌ فیسبوک “درصد ارائه دادن برخی اطلاعات در پاسخ به این درخواست‌ها” را منتشر کرده است. این رقم برای درخواست‌های دولت ایالات متحده ۷۹ درصد است. پیش از این گوگل و ماکروسافت نیز گزارش‌های مشابهی را منتشر کرده بودند.

دیدگاهتان را ثبت کنید