خانه / سینما / تاکید بر "بازار آزاد و کالای فرهنگی" / پنج نکته کلیدی روحانی در بحث فرهنگی امشب‌اش / راهی کمیاب که تا به حال پیموده نشده: «اگر فیلمی ساخته شود که مشکلی داشته باشد، مردم با استقبال نکردن از آن، تکلیف‌اش را روشن می‌کنند»

تاکید بر "بازار آزاد و کالای فرهنگی" / پنج نکته کلیدی روحانی در بحث فرهنگی امشب‌اش / راهی کمیاب که تا به حال پیموده نشده: «اگر فیلمی ساخته شود که مشکلی داشته باشد، مردم با استقبال نکردن از آن، تکلیف‌اش را روشن می‌کنند»

کافه سینما-امیر قادری: آن چه امشب حسن روحانی از طریق آنتن زنده، در گفتگویش با مردم درباره فرهنگ گفت، یک گفتمان تازه بود. فرق می کرد با شعارهای همیشگی درباره آزادی. که معمولا سیاستمداران سر می دهند. پیش از این ها این مواضع را تنها نه از زبان مسئولان فرهنگی و در حوزه های رسمی نشنیده بودیم، که حتی در محافل فرهنگی و روشنفکری و در میان اپوزیسیون هم چنین نگاهی را شاهد نبودیم. این البته نگاه کافه سینما به مقوله فرهنگ و هنر در ماه های اخیر نیز بوده است، که کوشیده ایم جوانب مختالف این دیدگاه را روشن سازیم، و حالا خوشحالیم که نظر تصمیم گیران فرهنگی در سطح اول تصمیم گیری در مملکت نیز همین بوده است. حسن روحانی در گفتگوی ویژه خبری اش گفت:

حسن روحانی

1- مردم به دنبال “کالای فرهنگی” هستند.

2- فعالیت های فرهنگی باید اقتصادی شود.

3- هیچ فیلتری بهتر از دیدگاه مردم در برخورد با کالای فرهنگی وجود ندارد.

4- اگر فیلمی ساخته شود که مشکلی داشته باشد، مردم با استقبال نکردن از آن، تکلیف اش را روشن می کنند.

5- سایه مسایل امنیتی را از سر فرهنگ باید برداشته شود.

امیر قادری / کافه سینما

دیدگاهتان را ثبت کنید