خانه / تکنولوژی / ارزش ثروت خالص مارک زاکربرگ در سال گذشته دوبرابر شده است

ارزش ثروت خالص مارک زاکربرگ در سال گذشته دوبرابر شده است

نام مارک زاکربرگ به فهرست ۲۰ نفر اول از ۴۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد آمریکایی در مجله Forbes بازگشت. موسس و مدیرعامل فیس‌بوک شاهد افزایش دوبرابری ارزش شبکه خود از ۹.۴ میلیارد دلار (در زمان تهیه فهرست فوربس در سال ۲۰۱۲) به ۱۹ میلیارد دلار در سال جاری بوده و همچنین نام خود را در فهرست ثروتمندترین افراد امسال که دوشنبه منتشر شد ثبت کرده است.

Toned_Zuckerberg.jpg

نام او که در سال ۲۰۱۲ و پیش از معرفی سهام عمومی اولیه فیس‌بوک در مقام ۳۶‌ام این لیست قرار داشت، دوباره مانند سال ۲۰۱۱ به مقام پیشین خود یعنی رتبه بیستم بازگشت.

زاکربرگ پس از تجربه بزرگترین افت ارزش ثروت خالص در سال ۲۰۱۲، دومین افزایش بزرگ سال به سال را در بین همه افراد موجود در لیست فوربس مشاهده کرد. تغییر بزرگ در ثروت زاکربرگ مستقیما به سهام فیس‌‌بوک گره خورده است. سهام این شرکت که در سپتامبر سال گذشته همواره کم و به میزان ۱۷.۵۵ دلار بود، بهبود یافته و در هفته گذشته به میزان بالای بیش از ۴۵ دلار رسیده است.

برخی افراد ارزش ثروت زاکربرگ را حتی بیش از ۱۹ میلیارد دلارِ عنوان شده توسط فوربس تخمین زده‌اند: فهرست میلیاردرهای بلومبرگ می‌گوید ارزش شبکه وی در حال حاضر بیش از ۲۱.۷ میلیارد دلار است.

زاکربرگ تنها مدیر فناوری‌ای نیست که در فهرست فوربس امسال رتبه بالایی کسب کرده است. ۵۰ نفر اول این لیست شامل چندین موسس از شرکت‌های مایکروسافت، آمازون، گوگل و سایر شرکت‌های برجسته فناوری بوده‌اند.

فهرست ۱۰ نفر از ثروتمندترین افراد در حوزه فناوری، بر اساس اعلام فوربس، به همراه رتبه کلی آن‌ها و ارزش شبکه‌هایشان در زیر آمده است:

  1. بیل گیتس: نفر اول، ۷۲ میلیارد دلار
  2. لری الیسون: نفر سوم، ۴۱ میلیارد دلار
  3. جف بزاس: نفر دوازدهم، ۲۷.۱ میلیارد دلار
  4. لری پیج: نفر سیزدهم، ۲۴.۹ میلیارد دلار
  5. سرگی برین: نفر چهاردهم، ۲۴.۴ میلیارد دلار
  6. مارک زاکربرگ: نفر بیستم، ۱۹ میلیارد دلار
  7. استیو بالمر: نفر بیست‌و‌یکم، ۱۸ میلیارد دلار
  8. مایکل دل: نفر بیست‌و‌پنجم، ۱۵.۹ میلیارد دلار
  9. پل آلن: نفر بیست‌و‌ششم، ۱۵.۸ میلیارد دلار
  10. چارلز ارگن: نفر سی‌و‌دوم، ۱۲.۵ میلیارد دلار

دیدگاهتان را ثبت کنید