خانه / تکنولوژی / سیستم عامل / آی او اس / آیفون 5C معرفی شد

آیفون 5C معرفی شد

محصولات اپل شاید از همان روز اول در سال ۱۹۷۶ ٬ به عنوان یک کالای لوکس و گرانقیمت شناخته می شد٬ محصولاتی که غالبا کاربرانی با درآمد بالا را هدف قرار داده بود٬ شاید مک پرو سال ۲۰۱۳ و مک بوک پرو های سری رتینا٬ بهترین مثال برای این موضوع باشند. این کمال گرایی و لوکس بودن محصولات اپل همیشه باعث آن شده است که انبوهی از علاقه مندان محصولات اپل٬ از خرید دیوایس های مورد علاقه شان محروم شوند . اما از سال گذشته با عرضه آیپد مینی٬ به نظر اپل شیوه عرضه خود را کمی تغییر داده است و نگاهی نیز به کاربران کم درآمد داشته است٬ هرچند که آیپد مینی٬ به خودی خود و به نسبت دیگر تبلت های آندرویدی گران است٬ اما بهرحال ارزان ترین مدل آیپدی است که تاکنون عرضه شده است٬ و حال به نظر نوبت به آیفون رسیده است. آیفون های لوکس اپل٬ همواره در رده گران ترین اسمارت فون های بازار بوده اند و این باعث شده است که کاربرانی با درآمد کم به ویژه در کشور های استراتژیکی مثل چین و هند٬ از خرید آیفون محروم و به دیوایس های میان رده آندروید پناه بیاروند٬ بنابراین اپل می بایست سربازی وفادار برای خود آماده کند که به جنگ بازار میان رده ها بفرستد که هم کاربران را از شر گوشی های فوق العاده بی کیفیت و ارزان قیمت آندرویدی رهایی دهد و هم باعث رشد سهم ios شود٬ این سرباز آیفون ۵C نام دارد.

ba08f8a6d0dfc511c3cc2152367631fb

نخست به واژه C در نام آیفون ۵C بپردازیم٬ این C مخفف واژه Color است زیرا آیفون ۵C ٬ اولین آیفونی خواهد بود که در رنگ بندی های متنوعی عرضه خواهد شد. بنابر اعلام اپل٬ این مدل از آیفون در پنج رنگ سفید٬ سبز٬ زرد٬ آبی و قرمز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. آیفون ۵C دارای یک بدنه پلاستیکی است که با توجه با سابقه اپل در استفاده از بدنه های پلاستیکی ( آیفون ۳G و ۳Gs )٬ کیفیت متریال و ساخت در حد قابل قبول و مناسبی است. اما در لایه های درونی این آیفون پلاستیکی٬ با سخت افزار آیفون ۵ که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد روبرو خواهیم شد.

پردازنده این دستگاه از نوع پردازنده کاملا قدرتمند A6 است که حال یک رده پایین تر از آیفون ۵s قرار دارد. دوربین آیفون ۵C نیز دارای یک سنسور ۸ مگاپیکسلی که احتمالا دارای کیفیتی مشابه آیفون ۵ خواهد بود و دوربین جلو نیز با کیفیت HD ارائه شده است. این دوربین به یک فلش LED نیز مجهز است و در نهایت باطری این مدل قوی تر از مدل پیشین یعنی آیفون ۵ است.
و وقتی صحبت از حافظه می شود٬ اعداد آشنای ۱۶ ٬ ۳۲ گیگی خودنمایی می کنند. و البته در این مدل ارزان سازی شده٬ اثری از حلقه قدرت آیفون ۵s دیده نمی شود که این خود قابل پیش بینی بود.

و البته مهمترین بخش ماجرا٬ قیمت آیفون ۵c برای مدل های ۱۶ گیگ ۹۹ دلار٬ ۳۲ گیگ ۱۹۹ دلارخواهد بود. این مدل به جای آیفون ۵ فروخته خواهد شد و باید خداحافظی گرمی ای با آیفون ۵ داشته باشیم. پیش فروش این مدل از ۱۳ سپتامبر آغاز خواهد شد.
در کنار تمامی این ماجرا ها٬ اپل اعلام کرد که ios 7 در روز ۱۸ سپتامبر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بعد از گذشت یک روز و ارائه بررسی های مختلف از این آیفون٬ باید گفت هدف اصلی اپل از ارائه این آیفون٬ فروش یک محصول ارزان قیمت نبود. آیفون ۵ سی برای آندسته از افراد در نظر گرفته شده است که اولا به دنبال تنوع رنگ در اسمارت فون هایشان هستند که در این امر٬ اپل تنها می توانست با ارائه یک آیفون از جنس پلاستیک به آن برسد و در آیفون های آلمینیومی٬ ارائه رنگ های مختلف امکان پذیر نبود. و دوما برای افرادی خواهد بود که بخاطر حساس بودن بدنه آیفون آلمینیومی٬ از خرید این محصول دوری می کردند٬ آیفون ۵ سی کاملا در مقابل خش پذیری مستحکم است.

و اما جاناتان ایو چه میگوید ؟

ما فکر می کنیم آیفون تجربه ای است که با ادغام و همکاری سخت افزار و نرم افزار معنی پیدا می کند٬و ما همچنان به نزدیک کردن مرز های سخت افزار و نرم افزار ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید