خانه / تکنولوژی / هر آنچه از Moto X موتورولا می‌دانیم

هر آنچه از Moto X موتورولا می‌دانیم

با وجود  تبلیغات غیر معمول و دستیابی گوگل به موتورلا، توجه‌ها به آینده Moto X بسیار کمتر از ماه می بوده است که برای اولین بار از آن نام برده شد. با نزدیک شدن سریع به تاریخ رونمایی از این محصول، زمان خوبی‌ است تا آن چه از این گوشی می‌دانیم را جمع بندی کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.

image003-231-520x535.jpg

چه زمانی؟

موتورلا تایید کرده است که مراسمی برای Moto X در تاریخ اول آگوست امسال در نیویورک برپا می‌شود.

چه چیزی؟

به گفته موتورلا،Moto X  اولین تلفن هوشمند است که در ایالات متحده طراحی، مهندسی و به تولید می‌رسد. موتورلا اعلام کرده است که این گوشی را به شکل واضحی با قابلیت “شخصی سازی” ساخته است و آن را به عنوان “اولین گوشی هوشمند که می‌توانید خود طراح آن باشید” معرفی می‌کند.

درباره قابلیت طراحی گوشی توسط کابران و شخصی سازی آن، شبکه خبری ABC ادعا می‌کند خریداران از توانایی انتخاب میان طیف وسیعی از رنگ‌ها برای پشت و جلوی قاب و همچنین حکاکی روی آن بهره مند هستند.

حسگرها نیز نقش مهمی را در Moto X بازی خواهند کرد. دنیس وودساید، مدیر عامل موتورلا اعلام کرده است که این گوشی هوشمند دارای حسگرهای contextually aware یا “محتوا آگاه” است که به آن اجازه می‌دهد تا تشخیص دهد شما با گوشی چه کاری انجام می‌دهید و بر این اساس خود را به صورت خودکار برای اقدام بعدی شما آماده کند.

ظاهر

این تصویری است که همین هفته به بیرون درز کرده است و توسط evleaks درtheunlockr به اشتراک گذاشته شده. ادعا شده است است که این نخستین تصویر خبری از Moto X است.

MotoX-512x460.jpg

کاربران گوشی می‌توانند رنگ پشت گوشی را از میان رنگ‌هایی متنوع انتخاب کنند. این تصویر در NoWhereElse.fr به اشتراک گذاشته شده است.

Coques-couleur-Moto-X.jpg

مشخصات

مشخصات شابعه شده برای Moto X نیز توسط evleaks اعلام شده است:

  • پردازشگر ۱.۷ گیگاهرتزی دوهسته‌ای MSM8960 pro
  • نمایشگری با وضوح 720p
  • ٢ گیگابایت رم و ١٦ گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین ١٠ مگاپیکسلی و همچنین دوربین ٢ مگاپیکسلی برای مکالمه تصویری
  • اندروید ۴.۲.۲

وبلاگ The Verge هم ادعا می‌کند که گوشی دارای صفحه نمایش ۴.۵ اینچی،  پردازشگر ۱.۷ گیگاهرتز مدل Snapdragon MSM8960T و قاب متحرک از جنس Kevlar است.

دسترسی پذیری

به گفته وال استریت ژورنال، Moto X روی تمام شبکه‌های مخابراتی عمده در ایالات متحده از جمله Verizon، T-Mobile، AT&T و Sprint در دسترس است. در حالی که تاریخ دقیق عرضه آن نامشخص است ولی مدیر عامل شرکت موتورلا، دنیس وودساید، گفته است که این دستگاه را قبل از پایان ماه اکتبر ارائه خواهند کرد.

شایعات دیگری نشان می‌دهد که Moto x می تواند در ۲۳ آگوست روی سیستم مخابراتی راجرز در کانادا عرضه شود.

حقایق در برابر شایعات

با وجود شایعات بسیار، جداسازی حقایق و شایعات سخت می‌شود. تاریخ رونمایی، امکان سفارشی بودن و شخصی سازی و جزئیات حسگر از سوی موتورلا اعلام شده‌اند ولی جزئیات دیگر مانند مشخصات و ظاهرMoto X  از تایید به دور هستند.

در حالی که تولید محلی این تلفن هوشمند در ایالات متحده ممکن است روی احساسات آن‌ها اثر بگذارد، ولی هنوز نکته کلیدی فروش آن مشخص نیست. با توجه به اینکه Moto X باید با جدیدترین دستگاه‌های اپل و سامسونگ رقابت کند، به نظر شما نقطه قوت فروش آن چه می‌تواند باشد؟

دیدگاهتان را ثبت کنید