خانه / تکنولوژی / اسمارت فون / موتو ایکس رسما معرفی شد

موتو ایکس رسما معرفی شد

بالاخره تلفن Moto X موتورولا رسما معرفی شد، این تلفن هر چند از نظر مشخصات سخت افزاری خارق العاده نیست، اما به لطف همکاری نزدیک گوگل با موتورولا دارای قابلیت‌های خاص و رقابتی است. از طرفی قیمت 199 دلاری آن می‌تواند در انتخاب بسیاری از کاربران تاثیر گذار باشد. در ادامه نگاهی کلی به جدیدترین محصول موتورولا خواهیم داشت.

تلفن Moto X موتورولا مجهز به پردازنده X8 است. این سیستم-روی-یک-چیپ توسط خود این کمپانی طراحی شده است و در دل آن یک CPU ساخت کوالکام از نوع Snapdragon S4 Pro با دو هسته 1.7 گیگاهرتز از سری Krait به همراه یک گرافیک Adreno 320 با 4 هسته مستقل وجود دارد. در این سیستم-روی-یک-چیپ دو پردازنده خاص موتورولا نیز وجود دارد که یکی از آنها مسئول اجرای دستیار صوتی Google Now توسط صدای کاربر است که بدون مصرف زیاد انرژی این کار را انجام می‌دهد و پردازنده دیگر نیز وظیفه مدیریت سنسورهای تلفن را برعهده دارد.

یکی از قابلیت‌های جالب تلفن Moto X مربوط به امکان دسترسی به دستیار صوتی Google Now بدون نیاز به لمس صفحه یا حتی فشار دادن دکمه است. در این تلفن تنها کافی است که عبارت OK Google Now را به زبان بیاورید تا دستیار صوتی اجرا شود. اما این کار اگر با پردازنده معمولی انجام شود از آنجایی که تلفن مداوم باید در حال گوش دادن به صدای اطراف و پردازش آن باشد، به سرعت شارژ باتری را خالی می‌کند. به همین دلیل موتورولا یک پردازنده اختصاصی را برای آن در نظر گرفته است که مصرف انرژی بسیار کمی دارد.

تلفن Moto X موتورولا همچنین دارای یک صفحه نمایش 4.7 اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن 720p و تراکم 316 پیکسل در اینچ است. از دیگر مشخصات سخت افزاری Moto X می‌توان به 2 گیگابایت حافظه رم، 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و باتری 2200 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد که طول عمر 24 ساعته را به همراه خواهد داشت.

-عرض ۶۵.۳ و طول ۱۲۹.۳ میلیمتر

-ضخامت از ۵.۶ تا ۱۰.۴ میلیمتر
-نمایشگر ۴.۷ اینچی AMOLED با کیفیت HD 720p
-وزن ۱۳۰ گرم
-باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر با قابلیت مکالمه تا ۱۳ ساعت
-دوربین عقب ۱۰ مگاپیکسلی از نوع CLEAR PIXEL به همراه فلش ال ای دی و قابلیت ضبط ویدیو 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
-دوربین جلو ۲ مگاپیکسل با کیفیت ویدیو 1080p
-سیستم عامل اندروید ۴.۲.۲
-سیستم پردازشی X8
-۲ گیگابایت رم
– حافظه ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت (۵۰ گیگابایت فضای ابری گوگل درایو تا ۲ سال)
-بلوتوث 4.0 LE + EDR
-وای فای  802.11a/g/b/n/ac دو بانده

این تلفن از سنسور 10 مگاپیکسلی دوربین بهره می‌برد که از نوع Clear Pixel است و به لطف ابعاد بزرگتر پیکسل‌ها بازده مناسبی در عکاسی در نور کم دارد. دوربین جلو دستگاه نیز 2 مگاپیکسلی است. هر دو دوربین قادر به ضبط ویدیو 1080p هستند. سنسور این دوربین 1/25 اینچ است.

از نظر درگاه‌های ورودی و خروجی، تلفن Moto X از بلوتوث 4، نانو سیم کارت، NFC، USB 2.0، GPS و شبکه وای فای b/g/n/ac پشتیبانی می‌کند. برای انتقال تصاویر از تلفن به نمایشگرها نیز می‌توان از فناوری Miracast بهره برد.

نسخه 16 گیگابایت Moto X با قیمت 199 دلار و در قالب قرارداد 2 ساله با شبکه AT&T عرضه می‌شود. کاربران این شبکه مخابراتی می‌توانند با جای 199 دلار مبلغ 249 دلار پرداخت کنند تا امکان تغییر رنگ تلفن را به دلخواه خود داشته باشند. در واقع تنها قابلیت سفارشی سازی ظاهری این تلفن مربوط به رنگ بدنه است و آن هم برای کاربران شبکه مخابراتی AT&T محدود شده است.

 

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

01.jpg

دیدگاهتان را ثبت کنید