خانه / سینما / مشکلات مالی بر فعالیت هایمان تاثیر گذاشته/ پخش ادامه پارک ملت منتفی است/ بدهی داریم اما نه 500 میلیارد تومان / گزارش "کافه سینما" از نشست خبری اموز مدیر شبکه یک

مشکلات مالی بر فعالیت هایمان تاثیر گذاشته/ پخش ادامه پارک ملت منتفی است/ بدهی داریم اما نه 500 میلیارد تومان / گزارش "کافه سینما" از نشست خبری اموز مدیر شبکه یک

کافه سینما-نشست خبری مدیر شبکه اول سیما امروز در ساختمان معاونت سیمای سازمان صدا و سیما برگزار شد. به گزارش کافه سینما در این نشست سایت تازه شبکه یک به آدرس  www.iribTv1.ir رونمایی شد. سایتی که به گفته فرجی قرار است فیلم و سریال های شبکه یک برای دانلود روی آن قرار بگیرند. محمد رضا فرجی همچنین اعلام کرد برخی سوالات کاربران سایت را خود شخصا پاسخ می دهد. در ادامه تیزری از سریال بچه های نسبتا بد کار تازه سیروس مقدم پخش شد و فرجی اعلام کرد بعد از سریال نوشدارو به ترتیب ماتادور، بجه های نسبتا بد و جوجه های پاییز از این شبکه پخش می شود. فرجی در ادامه اعلام کرد اولین قسمت سریال معمای شاه به کارگردانی محمد رضا ورزی که 26 دی ماه سال گذشته کلید خورد 27 دی ماه امسال از شبکه یک پخش می شود.

فرجی نورالدین پسر ایران، مستند سنگر تدارکاتی در پنج قسمت، تکرار مستند آخرین روزهای زمستان، مستندی دو قسمتی درباره شهید خرازی و مستند دلیران نخلستان که یادی از فرماندهان شهید استان خوزستان است از مجموعه‌های این شبکه برای هفته دفاع مقدس دانست.

مدیر شبکه یک  در ادامه اعلام کرد این شبکه ایده تازه ای برای برنامه حرف حساب در نظر دارد آن هم اینکه تریبونی قرار داده بشود تا مردم با کمترین ممیزی حرف هایشان را بزنند.

پخش این شب ها، پخش مجدد ثریا با موضوع مهندسی جهاد در دفاع مقدس، ویژه برنامه پایش درباره حماسه اقتصادی و ادامه برنامه مناظره از دیگر برنامه هایی بودند که فرجی از ادامه پخش آن ها خبر داد. به گفته مدیر شبکه یک برنامه مناظره این هفته به بحث بیمه های تامین اجتماعی اختصاص دارد.

فرجی در ادامه به مشکلات مالی سازمان صدا و سیما اشاره کرد که تولید چند مجموعه را به تعویق انداخته. وی اعلام کرد ماتادور و بچه های نسبتا بد با مشارکت مالی بخش های دیگر ساخته شده اند و سریال هایی نظیر میلیاردر 2 و نون خامه ای در انتظار تامین سرمایه اند. هم چنینی تولید یک مسابقه آشپزی در سراسر کشور در گروه اجتماعی هم به علت مسایل مالی به تعویق افتاده وی اعلام کرد پایتخت 3 تنها مجموعه ای است که بدون مشارکت مالی تولید خواهد شد و اکنون در حال نوشتن فیلمنامه است و تا کنون جلساتی با سیروس مقدم برای آغاز مراحل تولید این سریال برگزار شده.

فرجی اعلام کرد پخش نشدن آلات موسیقی از صدا و سیما یک بحث فقهی و تخصصی دارد اما صدا و سیما توجه ویژه ای به موسیقی دارد و برنامه هایی نظیر ساعت 25 حاکی از این توجه است.

فرجی از پخش برنامه مناظره ابراز رضایت کرد و گفت در اولین برنامه 170 هزار پیامک برای این برنامه آمده و جای چنین برنامه های در تلویزیون خالی بود. فرجی همچنین اعلام کرد پخش برنامه پارک ملت با ساختار سابق منتفی است و شهیدی فر درباره ساختار این برنامه هنوز به جمع بندی نرسیده به همین دلیل فعلا پارک ملت از جدول پخش کنار گذاشته شده.

فرجی همچنین اعلام کرد تمهید سازمان صدا و سیما این است که روی فیلمنامه تله فیلم ها وقت و انرژی بیشتری گذاشته شود هر چند تله فیلم های خیلی خوبی هم تولید شده که در برخی جشنواره ها مورد حیرت داوران قرار می گیرد.

فرجی در پایان این نشست بدهی 500 میلیارد تومانی صدا و سیما به برنامه سازان و تهیه کنندگان را شایعه دانست و اعلام کرد این بدهی خیلی خیلی کمتر از این رقم است.

در این نشست همچنین از مستند های روبان قرمز با موضوع ایدز، تکیه برباد با موضوضع مواد مخدر جدیدی و صنعتی و خط قرمز با موضوع وضعیت برخی آتلیه های عکاسی، ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی، قاچاق کالا و.. به عنوان مهم ترین تولیدات گروه مستند، صبح بخیر ایران، خانواده و امروز هنوز تمام نشده با موضوع جوانان به عنوان مهم ترین تولیدات گروه اجتماعی و حرف حساب و پایش و مناظره به عنوان مهم ترین تولیدات گروه سیاسی شبکه یک نام برده شد.

faraji11


 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید