خانه / سینما / علي معلم:سینما های حوزه هنري بايد به مردم واگذار شود/ هنوز به ما مجوز جشن دنياي تصوير نداده‌اند

علي معلم:سینما های حوزه هنري بايد به مردم واگذار شود/ هنوز به ما مجوز جشن دنياي تصوير نداده‌اند

کافه سینما- حوزه هنري به عنوان نهاد عمومي حق انحصار تملك بر سالن‌هاي بزرگ سينمايي را ندارد…

به گزارش کافه سینما، علي معلم، منتقد و تهيه‌كننده سينما در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، در خصوص انتخاب ايوبي به عنوان رئيس سازمان سينمايي گفت: هيچ چيزي نمي‌توان درمورد مديريت ايوبي عنوان كرد بايد ديد چه انتخابي براي معاونان خود خواهد داشت و بعد از گذشت 2 ماه از مديريت جايگاه او را بايد تشخيص داد.

وي در خصوص بروز اختلافات سينمايي عنوان كرد: تنها راه حل مديريت در شرايط فعلي تشكيل شوراي عالي متشكل از سينماداران با تجربه است كه در صورت عملي شدن اين طرح هرگونه اظهار نظري به دور از ريش سفيدي قانون خواهد بود.

همچنين معلم در خصوص ادامه روند و اقدامات حوزه هنري نسبت به توليدات سينماي ايران اظهارداشت: هر اقدام فرا قانوني و غير قانوني در كشور بايد از بين برود و همچنين ارگان‌ها و نهادهاي مختلف نبايد در مقابل مجوزهاي قانوني و نمايش فيلم‌ها در كشور با قدرت بايستند.

وي ادامه داد: اميدوارم اين بحث ادامه نداشته باشد و با ايجاد شرايطي سينماي حوزه هنري به مردم واگذار شود و مديريت جديد نيز با تعهد بر وظايف قانوني خود مانع از فشارهاي بيروني از سوي نهادهاي غير مسئول شوند.

معلم با اشاره به پيروي از قوانين افزود: براساس قواعد سرمايه‌داري، ضد انحصاري و اقتصادي انحصار حوزه هنري با نمايش ندادن فيلم‌ها بايد از بين بروند و بهعنوان يك نهاد عمومي حق ندارد سالن‌هاي بزرگ سينمايي را در اختيار بگيرد.

وي اظهار داشت: هيچ دستگاهي قادر به در اختيار داشتن تعداد زيادي از عناصر نمايشي نيست چراكه با تنگ كردن فشار باعث ايجاد فساد در آن حوزه مي‌شوند.

معلم عنوان كرد: قدرت انحصاري حوزه هنري بر روي سينما و توليدات آن بايد از بين برود شايد زماني كه پول نفت به پايان برسد به سراغ زندگي‌شان بروند.

وي در پايان صحبت‌هايش در خصوص برگزاري جشن دنياي تصوير گفت: اميدوارم در دولت جديد مجوز آن صادر شود به دليل آنكه جلوي برگزاري را گرفتند منتظر صدور مجوز بعد از 7 ماه هستيم.

دیدگاهتان را ثبت کنید