خانه / سینما / زنجانی و هدایتی، دو میلیاردر مشهور ایرانی، در گفتگو با "کافه سینما" از ورودشان به دنیای سینما می گویند و پروژه هایی که در آن سرمایه گذاری کرده اند: متخصصان اقتصادی، مهارت شان را با هنرمندان تلفیق کنند

زنجانی و هدایتی، دو میلیاردر مشهور ایرانی، در گفتگو با "کافه سینما" از ورودشان به دنیای سینما می گویند و پروژه هایی که در آن سرمایه گذاری کرده اند: متخصصان اقتصادی، مهارت شان را با هنرمندان تلفیق کنند

کافه سینما- بابک زنجانی و حسین هدایتی دو سرمایه گذار شناخته شده ایران در روزگار جدید هستند که بر خلاف سنت سرمایه داری ایرانی در ناشناس ماندن میلیاردرها، نام شان را به عنوان دو پولدار مشهور ایرانی جا انداخته اند و زیر نورافکن ها قرار گرفته اند. این دو پیش از این در صنایع مختلف و حوزه های اشتهارآور همچون فوتبال، حضور داشته اند و به تازگی وارد سینما هم شده اند. آیا می توانند آغازگر مسیر تازه ای در تولید و بازاریابی محصول در سینمای ایران باشند؟ کافه سینما که می کوشد رسانه ی روز هنری و اجتماعی در دوران تازه زندگی ایرانی باشد، به سراغ این دو رفته و درباره فعالیت های هنری و سینمایی شان، با آن ها گفتگو کرده است. گفتگوها را بخوانید…


دقایقی پیش جشن بازگشت دوباره ناصر ملک مطیعی به سینمای ایران با فیلم نقش نگار برگزار شد. این بار اما خبری از مسئولین دولتی و سینماگران این جناح و آن جناح نبود. این میلیاردرها بودند که چهره های اصلی مراسم امشب بودند و از قرار معلوم قفل سی و یک ساله ممنوع الکاری  این بازیگر، با کلید آنها باز شده. بابک زنجانی مدیر شرکت سورینت و چهره ای که مدتی است فعالیت های اقتصادی اش به تیتر رسانه ها تبدیل شده به عنوان سرمایه گذار فیلم نقش نگار و حسین هدایتی میلیاردر فوتبال ایران دو چهره اصلی مراسم امشب بودند . “کافه سینما” با این دو درباره ورودشان به سینما و برنامه های آینده شان گفتگوهای کوتاهی انجام داد که در ادامه می خوانید.

بابک زنجانیبه کافه سینما گفت:

چرا وارد سینما شدید؟
بچه های سینما کارهای حرفه ای خودشان را خیلی خوب بلدند و هنر خودشان را می دانند اما از نظر اقتصادی حرفه ای نیستند و نمی توانند کار را مدیریت کنند. مجموعه هلدینگ ما این تجارب اقتصادی اش را کنار هنر می گذارد چون  این دو در کنار هم جواب می دهند و تلفیق این دو آنها را قوی تر می کند.

نگران وضعیت اقتصادی بد سینما نیستید؟
نه، اگر فیلم درست دیده و پخش بشود بازگشت سرمایه خواهد داشت. مگر می شود روی کاری سرمایه گذاری بشود و سود نکند؟ باید متخصصین و کسانی که کار اقتصادی می کنند برنامه هایشان را بنویسند و با کسانی  که  کار هنری می کنند تلفیق بشوند. این قطعا نتیجه خوبی دارد.

به جز تولید فیلم چه فعالیت زیربنایی در سینما دارید؟
داریم به این بخش هم ورود می کنیم. در قشم و کیش برنامه ساخت سالن های سینما و تئاتر را داریم و فعالیت مان را در این بخش گسترش می دهیم. در کنارش استودیو سورینت فیلم را داریم و توانستیم تعدادی از وسایل و دوربین های سینما که به علت تحریم به سختی وارد ایران می شد را وارد کنیم.

برنامه ای برای ورود فیلم های خارجی به ایران دارید؟
خیر هنوز برنامه ای در این بخش ندارم.

چرا در فیلم نقش نگار سرمایه گذاری کردید؟
علی عطشانی کارگردان جوان و پرانرژی ای بود که در کنار ویژگی های خوب این پروژه باعث شد در آن سرمایه گذاری کنیم و چیزی حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان در این فیلم سرمایه گذاری کردیم.

برنامه های بعدی تان در سینما چیست؟
فعلا سه فیلم را استارت زدیم. هیچ کجا هیچ کس، سیزده و الآن هم نقش نگار تا ببینیم چه پیش می آید.

حسین هدایتی به کافه سینما گفت:

پس از فوتبال آیا نمی خواهید وارد فعالیت های سینمایی شوید؟

ما تنها فعالیت مان در فوتبال نیست. در حوزه های مختلفی ورود، فعالیت و سرمایه گذاری کرده ام و در زمینه فیلم و سینما و سریال سازی هم به عنوان سرمایه گذار ورود کرده ام و چندین اثر تولید کرده ام.

نام این پروژه ها را می گویید؟

فعلا اسم نمی برم اما ماههای آینده خبر هایش به گوشتان خواهد رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید