خانه / سینما / انتشار مجموعه ویژه با طرح‌های روی جلد تازه، به مناسبت ۱۵ سالگی «هری پاتر»

انتشار مجموعه ویژه با طرح‌های روی جلد تازه، به مناسبت ۱۵ سالگی «هری پاتر»

پانزده سال پیش بود که هری پاتر با زخم روی پیشانی و عینک شکسته‌اش به دنیای ادبیات وارد شد و موج کم نظیری را به راه انداخت. خیلی زود وردهای جادویی و کلاس‌های مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز، زبان مشترک  نسلی از بچه‌های کشورهای مختلف را شکل داد. حاصل این موج در طول پانزده سال گذشته فروش 450 نسخه کتاب، ساخت 8 فیلم سینمایی، بازی‌های کامپیوتری و اسباب‌بازی‌های متنوع بوده‌است. به مناسبت پانزدهمین سال انتشار «سنگ جادو» اولین کتاب از سری هری پاتر در آمریکا، یک مجموعه‌ی ویژه از کتاب‌ها با طرحی تازه منتشر خواهد شد.

 

هری پاتر-جلد سوئدی

 

به گزارش “کافه بازی” در بین جلدهای مختلفی که برای کتاب‌های هری پاتر در سراسر دنیا طراحی شده، نسخه‌ی آمریکایی از همه مشهورتر است و احتمالا نمونه‌هایش را در ترجمه‌های فارسی هم دیده‌اید. کازو کیبوئیشی طراح جوانی است که برای تصویرسازی نسخه‌های جدید کتاب‌های هری پاتر در آمریکا انتخاب شد‌ه‌است. کیبوئیشی که در نیویورک تایمز کار می‌کند، خودش از طرفداران هری پاتر است و سعی کرده تا موقعیت‌های دراماتیک متفاوتی را برای جلدهای تازه به تصویر بکشد.

البته ماجراهای هری پاتر و نویسند‌ی مشهورش خانم رولینگ در همین جا تمام نمی‌شود. جی. کی رولینگ که  در هفته‌ی گذشته تولد چهل و هشت سالگی‌اش را هم جشن گرفته، اخیرا با رمانی جنایی به ادبیات بازگشته است. البته کتاب «ندای کوکو» نه با نام رولینگ بلکه با نام مستعار رابرت گلبریث به چاپ رسیده‌ و با وجود گذشت چند ماه از انتشار کتاب، تنها چند روزی است که این نکته افشا شده‌است…

 

 

هری پاتر

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید