خانه / تکنولوژی / اطلاعات ۲.۹ میلیون نام مشتری و رمز کارت‌های اعتباری ادوبی به سرقت رفت

اطلاعات ۲.۹ میلیون نام مشتری و رمز کارت‌های اعتباری ادوبی به سرقت رفت

شرکت نرم‌افزاری ادوبی روز گذشته اعلام کرد که شبکه‌اش به خطر افتاده بود. اطلاعاتی که فاش شده‌ است شامل ۲.۹ میلیون نام مشتریان، شماره‌های کدگذاری شده رمز کارت‌های اعتباری، تاریخ‌های انقضا و سایر اطلاعات مرتبط با سفارشات مشتریان بوده است.

ادوبی

ادوبی نگفته است این نفوذ غیرقانونی چه زمانی رخ داده است و تنها اظهار بیان کرده تیم امنیت‌اش این حملات پیچیده روی شبکه این شرکت را به تازگی کشف کرده‌اند. علاوه بر موارد ذکر شده سورس کد “بسیاری از محصولات ادوبی” نیز  مورد دسترسی قرار گرفته است.

ادوبی می‌گوید تمهیدات زیر را انجام داده است:

  • برای احتیاط، شرکت در حال بازنشانی رمزهای عبور مربوط به مشتریان به منظور جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به حساب‌های ادوبی است. اگر شناسه کاربری و رمز عبور شما نیز مشمول تغییر باشند یک ایمیل جهت اطلاع‌رسانی به دستتان خواهد رسید که حاوی اطلاعات نحوه تغییر دادن رمز عبور است. به علاوه این شرکت توصیه می‌کند رمز عبور حساب‌های خود را روی تمامی وب‌سایت‌هایی که برای عضویت در آن‌ها از همین نام کاربری و رمز عبور استفاده کرده‌اید تغییر دهید.
  • این شرکت در حال اطلاع‌رسانی به مشتریانی است که معتقد است اطلاعات کارت اعتباری یا دبیت کارتشان در این حادثه مورد تعرض قرار گرفته است. اگر اطلاعات شما نیز جزو این اطلاعات باشد نامه‌ای جهت اطلاع برایتان ارسال می‌شود که حاوی اطلاعات لازم جهت یاری شما در حفاظت خود در مقابل سوءاستفاده‌های احتمالی از اطلاعات شخصی‌تان، است. ادوبی همچنین به مشتریانی که اطلاعات کارت اعتباری یا دبیت کارتشان در دسترس افراد غیر مجاز قرار گرفته است پیشنهاد می‌کند در یک برنامه کنترل اعتبار یک ساله ثبت‌نام کنند.
  • بانک‌هایی که پرداخت‌های مشتریان ادوبی را پردازش می‌کنند از وضعیت مطلع شده‌اند، بنابراین می‌توانند با شرکت‌های تولید‌کننده کارت‌های پرداختی و همین‌طور شرکت‌های صادرکننده کارت، جهت حفاظت اطلاعات مشتریان همکاری کنند.
  • این شرکت با نیروهای مجری قانون دولتی نیز تماس گرفته است و این نیروها به آن‌ها در بررسی‌هایشان یاری می‌رسانند.

ادوبی اظهار می‌دارد بررسی‌هایش تاکنون حاکی از این بوده است که مهاجمان به شناسه‌های مشتریان این شرکت و رمزهای عبور آن‌ها روی سیستم این شرکت دست پیدا کرده‌اند. این شرکت هنوز معتقد نیست که این مهاجمین شماره‌های کارت‌های اعتباری یا دبیت کارت‌ها را حذف کرده باشند و همین‌طور فکر نمی‌کند که دسترسی غیرقانونی به سورس کدها بتواند خطر خاصی را برای مشتریان به دنبال داشته باشد.

در ضمن این شرکت عذرخواهی خود را بدین شکل اظهار داشته است:

ما عمیقا از اتفاق افتادن چنین حادثه‌ای متاسفیم. با پشتکار فراوان چه در داخل شرکت و چه در همکاری با شرکای خارج از شرکت و همینطور نیروهای قانونی برای حل این حادثه می‌کوشیم.

ما به اعتماد مشتریان خود ارج می‌نهیم. برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده به شدت تلاش خواهیم نمود. مجددا از هرگونه ناراحتی که این رویداد برایتان به دنبال داشت اظهار تاسف می‌کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید