خانه / سینما / از مدونا تا جیم کری و جان تراولتا: فهرست مصور و عجیب ستاره‌هایی که برای کودکان کتاب نوشته‌اند: به مناسبت روز جهانی کودک یک گزارش خواندنی در "کافه سینما"

از مدونا تا جیم کری و جان تراولتا: فهرست مصور و عجیب ستاره‌هایی که برای کودکان کتاب نوشته‌اند: به مناسبت روز جهانی کودک یک گزارش خواندنی در "کافه سینما"

کافه سینما-ارغوان اشتری: دنیای کودکان دنیای شاد و پر رمز و رازی است که قطعا خواندن کتاب به پرسش‌های بی‌شماری از آنها پاسخ می‌دهد. بسیاری از بازیگران و چهره‌های سرشناس دنیای سرگرمی‌سازی دنیا برای کودکان کتاب نوشته‌اند. از جان تراولتا گرفته تا ووپی گلدبرگ، مدونا، جولین مور و خواننده رپ و بازیگر فیفتی سنت. کافه سینما به مناسبت روز جهانی کودک فهرست چهره‌های سرشناسی که برای کودکان دست به قلم شده‌اند معرفی می‌کند. برای دانستن درباره این ستاره ها و کتاب های شان و تماشای تصاویری از آن ها و این کتاب ها، کلیک کنید.

koodaAKI8E001 Caffecinema.com

ا– جان تراولتا
این بازیگر و آوازه خوان ۵۹ ساله که خلبان هم هست در سال ۱۹۹۷ کتابی برای کودکان نوشت در دورانی که فرزند ارشدش جت پنج ساله بود. نام این کتاب Propeller One Way Night-Coach: A Fable for All Ages / پروانه مربی مسیر یک‌طرفه: افسانه‌ای برای تمام سنین است. داستان این کتاب درباره پسری هشت ساله و نخستین تجربه پروازش است. پسر جان تراولتا جت در سن شانزده سالگی درگذشت.

koodaAKI007 Caffecinema.com

۲- جیم کری
بازیگر نقش‌های کمدی جیم کری آخرین چهره سرشناسی است که برای کودکان کتاب نوشت. او ماه گذشته از کتابش با عنوان How Roland Rolls/چگونه رولند می‌غلتد رونمایی کرد. داستان درباره موجی است که پی می‌برد همه چیز به هم مرتبط است. جیم کری این کتاب را به نوه سه ساله‌اش جکسن تقدیم کرده است. جیم کری در گفت و گویی با خبرنگار یو.اس.ای تودی گفت: «وقتی بچه بودم، پدر و مادرم سیگار می‌کشیدند و من ترس عمیقی از مردن آنها داشتم….  فکر می‌کنم این ترس عمومی تمام کودکان است… ترس از دست دادن.»

koodaAKI004 Caffecinema.com

۳– شارون اوزبرن
این مجری مشهور و شصت ساله برای کارتون شبکه دیسنی «جیک و دزدان دریایی نورلند» صداپیشگی کرد. او ماه سپتامبر کتابی برای کودکان متاثر از شخصیتی که در این انیمیشن به جایش صحبت کرده بود نوشت با عنوان Mama Hook Knows Best: A Pirate Parent’s Favorite Fables /ماما هوک بهترین را می‌داند :افسانه‌های محبوب والدین یک دزد دریایی. این کتاب بسیار سرگرم کننده است و پیام خوبی برای والدین دارد.

koodaAKI005 Caffecinema.com

۴– مدونا
زمانی که به چهره‌های مشهوری فکر می‌کنید که با کودکان رابطه‌ی خوبی دارند شاید از آخرین چهره‌هایی که حدس بزنید، مدونا باشد. این خواننده‌ی مشهور ۵۶ ساله که چند باری هم مقابل دوربین سینما نقش‌آفرینی کرده است، بیش از دو دهه با ویدیو کلیپ‌های بحث برانگیزش باعث جدل بود. او در سال ۲۰۰۳ مجموعه کتاب‌هایی برای گروه سنی شش سال به بالا با عنوان رز های انگلیسی نوشت. مدونا دو فرزند دختر و پسر دارد. او این کتاب‌ها را با الهام گرفتن از دخترش لوردس نوشت.

koodaAKI010 Caffecinema.com

۵– ویرد ال یانکویچ
شاید نام این ترانه‌سرا، خواننده، کارگردان ویدیوکلیپ و موزیسین و طنزپرداز به عنوان نویسنده کتاب کودک بسیار عجیب باشد. ال یانکوویچ ۵۳ ساله دو کتاب کودکان معلم جدیدم و من! و زمانی که بزرگ می‌شوم را نوشته است. داستان درباره پسری است که یاد می‌گیرد چطوری با معلم جدیدش کنار بیایید.

koodaAKI001 Caffecinema.com

۶- فیفتی سنت
این خواننده رپ که نام اصلی‌اش کرتیس جکسن است تمام وقتش را صرف موسیقی نمی‌کند. او در سال ۲۰۱۱ رمانی متاثر از رویدادهای دوران کودکی‌اش با نام زمین بازی نوشت. جکسن در مقدمه‌ی کتابش نوشته که در کودکی مانند شخصیت اصلی کتاب که پسری سیزده ساله است قلدر بود. فیفقتی سنت گاهی مقابل دوربین سینما ظاهر می‌شود.

koodaAKI016 Caffecinema.com

۷- لی آن ریمز
لی آن ریمز ۳۱ ساله تنها استعدادش در خوانندگی نیست. او تاکنون یک کتاب زندگی‌نامه، یک رمان و دو کتاب برای کودکان خردسال نوشته است. نام این دو کتاب جگ و دوست تازه جگ است. کتاب درباره جگوار کوچولویی است که یاد می‌گیرد با ترس‌هایش کنار بیایید.

koodaAKI009 Caffecinema.com

۸– کریس کلفور
این بازیگر مجموعه مشهور Glee/گلی با سن کم (۲۳ سال) مجموعه کتاب‌های فانتزی برای کودکان منتشر کرده است. نام این مجموعه کتاب‌ها سرزمین قصه‌هاست و درباره دو قلویی با نام جک و کانر است که وارد داستان‌های خیالی خود می‌شوند.

koodaAKI002 Caffecinema.com

۹- جولین مور
این بازیگر مشهور سینما که تاکنون چهار بار نامزد دریافت اسکار شده، کتاب کودکانه Freckleface Strawberry / استراوبری صورت کک و مکی را در سال ۲۰۰۷ نوشته است. جولین مور ۵۷ ساله متاثر از تجربیات خود و پسرش کالب این کتاب را نوشت. داستان درباره دختری است که می‌خواهد از شر کک و مک‌های صورتش خلاص شود. این کتاب بسیار موفق بود و جولین مور نویسندگی را با دو کتاب دیگر ادامه داد. او امسال کتاب دیگری هم نوشت که ربطی با ماجراهای سه کتاب قبلی‌اش ندارد. کتاب نخست جولین مور خارج از برادوی اجراهای موفقی روی صحنه داشت.

koodaAKI008 Caffecinema.com

۱۰- ماریو لوپز
بازیگر و مجری مشهور تلویزیون ماریو لوپز تا حالا دو کتاب برای کودکان نوشته است. تاکوس گِلی/Mud Tacos که ماریو با همکاری خواهرش در سال ۲۰۰۹ نوشت و کتاب ماریو و جیا کوچولو که نام دخترش جیا را روی قهرمان داستان گذاشت.

koodaAKI012 Caffecinema.com

۱۱– فران درسچر
این بازیگرو کمدین سینما و تلویزیون سال ۲۰۱۱ کتاب وندی بودن را نوشت. فران درسچر ۵۵ ساله تجربیات شخصی خود را در کودکی به رشته تحریر درآورد تا پیام مثبتی به کودکان دهد. در داستان دختری موقرمزی به نام وندی در شهری زندگی می‌کند با نام باکسویل که همه ساکنان شهر جعبه‌های قهوه‌ای رنگ برتن می‌کنند! وندی یاد می‌گیرد که مستقل باشد.

koodaAKI8001 Caffecinema.com

۱۲- ووپی گلدبرگ
این بازیگر سیاه‌پوست و برنده اسکار و ۵۷ ساله در سال ۲۰۱۱ کتابی برای کودکان نوشت با عنوان کتاب بزرگ ووپی از رفتارها. این کتاب برای طیف سنی ۴ تا ۸ سال است.او مجموعه کتاب‌های دیگری هم برای کودکان درباره بالرین‌ها به چاپ رسانده است.

koodaAKI003 Caffecinema.com

۱۳- جان لیتگو
قاتل مجموعه دکستر و بازیگر نقش‌های منفی جان لیتگوی ۶۷ ساله که یک بار برای انیمیشن شرک هم صداپیشگی کرده، کتاب‌های بسیاری نوشته است. کتاب‌های او برای کودکان عبارتند از من دوتا سگ دارم، من یک ماناتی هستم و سوی کیسه‌دار/Marsupial Sueو… او در گفت و گویی عنوان کرد که نویسندگی  برای کودکان چیزی نبود که دنبالش باشم. این زمانی پیش آمد که از من خواستند گفتار متنی برای یک سمفونی کودکانه بنویسم و بدین ترتیب برای کودکان کتاب نوشتم.

koodaAKI006 Caffecinema.com

۱۴- ریکی جراویس

کمدین/بازیگر ریکی جراویس انگلیسی که سال ۲۰۱۰ اجرای مراسم گلدن گلوب را برعهده داشت و اجرایش بسیارهم مناقشه‌برانگیز شد، او هم برای کودکان کتاب نوشته است. مجموعه کتاب‌هایی که او منتشر کرده قسمت نخست‌اش در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید نام این کتاب Flanimals است. داستان در باره ۵۰ موجود زشت است. قرار است از روی این کتاب‌ها یک انیمیشن سه‌بعدی هم ساخته شود.

koodaAKI014 Caffecinema.com

۱۵- پرزهیلتون
پرز هیلتون یک وبلاگ‌نویس مشهور آمریکایی است که با دست‌انداختن چهره‌های مشهور به شهرت دست یافته است. او سال ۲۰۱۱ کتاب کودکانه پسری با موهای صورتی را منتشر کرد که مخاطب این کتاب خردسالان بودند.

koodaAKI013 Caffecinema.com

دیدگاهتان را ثبت کنید