خانه / تکنولوژی / سیستم عامل / اندروید / در یک نگاه : سامسونگ گلکسی تب اس ۸.۴ و ۱۰.۵

در یک نگاه : سامسونگ گلکسی تب اس ۸.۴ و ۱۰.۵

تبلت‌های Tab S سامسونگ شامل یک مدل 8.4 اینچی و یک مدل 10.5 اینچی می‌شود. به نظر می‌رسد شایعات حقیقت داشتند و سامسونگ تبلت‌های جدید خود را به صفحه‌نمایش‌های Super AMOLED مجهز کرده است. این دستگاه با ضخامت 6.6 میلی‌متری خود اگرچه به نازکی Xperia Z2 Tablet نیست اما در مجموع می‌توان گفت که از نازکی خارق‌العاده‌ای بهره‌مند است.

به نظر می‌رسد سامسونگ در زمینه‌ی نرم‌افزار نیز دست خالی به کنفرانس خود نیامده و اپلیکیشن Photogarden به منظور ارائه‌ی نسخه‌ی دیجیتال مجله‌های مورد علاقه‌ی کاربران در سری Galaxy Tab S جای گرفته است. Netflix نیز فرصت مناسبی برای ارائه‌ی محتوای فوق‌العاده با کیفیت تحت رزولوشن 1660×2560 بر روی هر دو مدل Tab S دست آورده است. چنین رزولوشن بالایی، منجر به تراکم پیکسلی 288ppi در نسخه‌ی 10.5 اینچی و 359ppi در نسخه‌ی 8.4 اینچی Galaxy Tab S می‌شود.

هر دو مدل تبلت‌های جدید سامسونگ در رنگ‌ سفید و نیز برنزی ملایم ارائه شده‌اند اما آنچه موجب می‌شود غول کره‌ای در خصوص رنگ‌ها صحبت کند، کیفیت و قدرت صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها است که به عقیده ی سامسونگ، نهایت کیفیت تجربه‌ی مشاهده را برای کاربران رقم می‌زنند. مزایای صفحات Super AMOLED از سال‌ها پیش بر همگان ثابت شده است. در این صفحات نمایش رنگ‌ها اشباع و غنی بوده و عمق رنگ مشکی در سطح عالی قرار دارد. تکنولوژی Adaptive Display سامسونگ، قادر است اشباع و روشنایی تصویر را هنگام استفاده از برنامه‌های خاص تغییر دهد تا بهترین عملکرد ممکن بدست آید و یک سنسور RGB نیز سطح نور محیط را تشخیص داده و موجب بالانس هرچه بهینه‌تر رنگ سفید بصورت آنی می‌شود.

مدل ۸.۴ و ۱۰.۵ اینچی گلکسی تب اس به ترتیب دارای باتری ۴۹۰۰ و ۷۹۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند که تا ۱۱ ساعت تماشای ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p را میسر می سازند.

مشخصات فنی این دو تبلت عبارت هستند از:

  • ضخامت: ۶.۶ میلیمتر (۱ میلیمتر باریک تر از آیپد)
  • وزن: ۲۹۴ و ۴۶۵ گرم به ترتیب برای مدل ۸.۴ و ۱۰.۵ اینچی
  • کاورهای ساده و کتابی در رنگ های سفید، آبی، قرمز، عاجی و مشکی
  • کیبورد بلوتوث برای استفاده در حالت لپتاپی
  • پردازشگر ۸ هسته ای؛ ۴ هسته ۱.۹ گیگاهرتزی + ۴ هسته ۱.۳ گیگاهرتزی
  • ۳ گیگابایت رم، حافظه ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی
  • اندروید ۴.۴ کیتکت
  • قیمت ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار برای مدل های پایه (وای-فای) ۸.۴ و ۱۰.۵ اینچی

Galaxytabs-1020-alt-2

خانواده‌ی تبلت‌های Galaxy Tab S نیز همچون پرچمدار گوشی‌های هوشمند سامسونگ به مجموعه‌ای از سنسورها مجهز شده است. بلستر IR در گوشه‌ی دستگاه و سنسور اثر انگشت که در دکمه‌ی خانگی دستگاه‌ها تعبیه شده ستارگان اصلی این زمینه هستند. از نظر مباحث طراحی نیز هر دو دستگاه خانواده‌ی Tab S شباهت قابل توجهی به گلکسی اس 5 داشته که طرح چرم مصنوعی حفره‌دار پشتی، نشانه‌ی بارز آن محسوب می‌شود.

Galaxy Tab S 10.5 و Galaxy Tab S 8.4 به نسخه‌ی آخر اندروید 4.4 کیت‌کت مجهز هستند که رابط کاربری مخصوص تبلت Magazine UX سامسونگ بر روی آن پیاده شده است که قابلیت‌های اضافی زیادی نظیر Multi Window ،S Voice و ردیفی از اپلیکیشن‌های اختصاصی را شامل می‌شود.

Galaxytabs-1020-11

 

دیدگاهتان را ثبت کنید