خانه / تکنولوژی / تعداد ناظران اینترنت در چین از سربازان ارتش آن بیشتر است

تعداد ناظران اینترنت در چین از سربازان ارتش آن بیشتر است

چین ۲ میلیون نفر کارمند در پست نظارت آنلاین دارد. بر اساس گزارشی در هفته گذشته توسط Beijing News، شبکه خبری دولت چین، برآورد جدیدی منتشر شده‌ است که وسعت سانسور آنلاین عظیم این کشور و سیستم‌های نظارتی را آشکار می‌سازد. تعداد کارمندانی که روی نظرات آنلاین، جستجو و بررسی کرده و برای مقامات رسمی یا مشاغل خصوصی گزارش تهیه می‌کنند حتی از ۱.۵ میلیون کارمندان فعال ارتش چین نیز بیشتر است.

چین

در حال حاضر یک صنعت کامل و حرفه‌ای به کنترل دنیای سریعا در حال حرکت شبکه‌های اجتماعی چین، که در آن نظرات به سرعت در میان کاربران ۵۰۰ میلیون نفری اینترنت پخش می‌شوند اختصاص داده شده است. به گزارش Beijing News قرار است The People’s Daily، سخنگوی رسمی حزب کمونیست چین، در ماه جاری یک سمینار چهار روزه برگزار کند که در این سمینار دانشجویان موفق مدرک “تحلیل‌گری افکار عمومی” را دریافت خواهند نمود. پس از دریافت این مدرک آن‌ها از واجدین شرایط دریافت کار در بخش تبلیغاتی چین، شرکت‌های بازرگانی، وب‌سایت‌های خبری و یا شرکت‌های روابط عمومی خواهند بود.

Guobin Yang استاد جامعه‌شناسی و ارتباطات در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی روز دوشنبه در نظراتش در شبکه اجتماعی توییتر گفت: نظارت بر شبکه‌های اجتماعی، سنجشی که هدفش در ظاهر ثبات اجتماعی است، تبدیل به یک ماشین چاپ اسکناس برای دولت‌های محلی و شرکت‌ها شده است. وی اشاره کرد که The People’s Daily برای آموزش چهار روزه افراد برای تحلیل‌گر شدن مبلغی بیش از ۴۰۰۰ رنمینبی (واحد پول چین) معادل ۶۵۰ دلار از افراد دریافت می‌کند.

برای مشاغل و مقامات رسمی که به چیزی بیش از نظارت آنلاین نیازمندند شرکت‌های “روابط عمومی سیاه” خدماتی مثل پاک کردن مقالات منفی از اینترنت و یا مسدود کردن جستجوی واژه‌هایی خاص را ارائه می‌دهند. بر اساس گفته‌های Century Weekly در گزارش ماه فوریه میلادی این خدمات به ترتیب حداقل ۱۰۰۰۰ رنمینبی و بیش از ۱ میلیون رنمینبی ارزش دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید