خانه / سینما / یک فهرست جذاب در "کافه سینما" / رهبران بزرگ دنیا کدام فیلم ها را دوست دارند ؟

یک فهرست جذاب در "کافه سینما" / رهبران بزرگ دنیا کدام فیلم ها را دوست دارند ؟

کافه سینما-هفته پیش بود که نخست وزیربریتانیا دیوید کمرون در گفت وگویی با یک روزنامه بریتانیایی از فیلم های محبوب خود نام برد. در میان پنج فیلم محبوب او چندتایی قابل پیش بینی بودند اما کمرون ده دقیقه پایانی انیمیشن شرک دو را هم دوست دارد. به همین بهانه فیلم های محبوب رهبران دنیا را با توضیح به شما معرفی می کنیم.

f

1- دیوید کمرون:
در گفت وگوی اخیر دیوید کمرون با دیلی میل او به برخی از فیلم های محبوب اش اشاره کرد،مثل شخصیت ماریا در اشک ها و لبخندها.اما پنج انتخاب دیوید کمرون عبارتند از لورنس عربستان،فیلم وسترن با بازی کلینت ایستوود« دره عقاب ها»،«خوب بد زشت»،«فهرست شیندلر»،«کازابلانکا» و در ادامه  او یک انتخاب بیشتر هم انجام داد: ده دقیقه آخر انیمیشن شرک 2.

2-کیم جونگ-ایل
به گفته کارگردان  اهل کره جنوبی شین سنگ-اوک( که در سال 1978 توسط رهبر کره شمالی دستگیرشد)کیم جونگ-ایل از علاقه مندان فیلم رمبو:نخستین خون، جمعه ی سیزدهم،فیلم های حادثه ایی هنگ کنگی بود.رهبر کره شمالی کمدی های استودیو ایلینگ  وفیلم  «مثل بکهام خم شو»  را دوست داشت.می گویند کیم جونگ –ایل بیش از 20 هزار دی.وی.دی  و فیلم ویدیویی داشت.

5

3-نیکلای سارکوزی
قبل از آنکه رهبر پیشین فرانسه با اخرین همسرش کارلا برونی آشنا شود در زمینه سینما هنرنشناس بود- و فیلم محبوب اش نجات سرباز وظیفه رایان – که بدین ترتیب و بی شک در فرانسه از خودش یک احمق می سازد.
اما کارلا برونی او را با دنیای سینمای کلاسیک آشنا کرد و حالا سارکوزی می تواند درباب فیلم های  کارل تئودور درایر سخنرانی کند.

9

4-جوزف استالین

او هم دیکتاتوری است که اتفاقا عاشق سینما بود.زمانی که پزشکان  را بی دلیل دستگیر نمی کرد.هوس تهیه کنندگی به سرش می زد خودش را در قالب تهیه کننده،سفارش دهند ه ی  فیلم ، اصلاح فیلمنامه  و قیچی کردن نگاتیوها در اتاق تدوین می دید. پس تعجبی ندارد فیلم محبوب جوزف استالین کمدی  جاز ی باشد که خود تهیه کرده بود: ولگا ولگا

8

5-باراک اوباما:
در گفت وگوی باراک اوباما با خبرنگار شبکه ی ای.بی.سی نیوز او  پدرخوانده 1و2 را فیلم های محبوب اش می داند . و مانند دیوید کمرون فیلم های لورنس عربستان و کازابلانکا را هم دوست دارد.

6-بیل کلینتن
 یکبار منتقد مشهور راجر ایبرت فقید افشا کرد که فیلم محبوب بیل کلینتن وسترن ظهر (فرد زینه مان1955) است.در این فیلم مارشال گری کوپر یک تنه شهر را ازگزند راهزنان حفظ می کند.

9

7-آدولف هیتلر
فیلم محبوب آدولف هیتلر «کینگ کونگ» بود که منطقی هم هست. در کینگ کونگ نابودی شهری در ابعاد گسترده صورت می گیرد. انیمیشن سفیدبرفی و هفت کوتوله دیگر فیلم محبوب اوبود.

0

8-ریچارد نیکسن
او شیفته «پاتن» ساخته فرانکلین شافنر بود که زندگی نامه  ژنرال مشهوری با نقش آفرینی جرج.سی اسکات است.
در کتاب باب وودوارد و  کارل برنستاین درباره این رئیس جمهور منفور آمریکا؛آنها می گوییند که ریچارد نیکسن بارها و بارها پاتن را در کاخ سفید به نمایش می گذاشت.

 6

9-جرج دبلیو بوش
سرزمین رویاها را محبوب ترین فیلم رئیس جمهور پیشین آمریکا می دانند.داستان در سال های 1950 و دوران طلایی ورزش بیسبال می گذرد.برخی از منتقدان این انتخاب بوش را ناشی از محدودیت فکر او می دانند.

y

10-صدام حسین:
دیکتاتور سابق عراق علاقه به فیلم های با موضوع قتل،توطئه و دسیسه چینی داشت.
به نقل از مجله آتلانتیک فیلم محبوب صدام حسین فیلم روز شغال بود. البته وی فیلم های  مکالمه،دشمن مردم  و پدرخوانده را  هم دوست داشت.

11-تونی بلر
همسر تونی بلر،شری  می پذیرد که نخست وزیر سابق بریتانیا از علاقه مندان دو آتشه  مجموعه فیلم های ساعت شلوغی است.شری حتی در یک مهمانی این موضوع را به ستاره فیلم جکی چان بیان کرد.

ارغوان اشتری/کافه سینما

دیدگاهتان را ثبت کنید